woensdag 1 april 2020

Online met Google Classroom L3b


Beste ouder(s)

Voorlopig zijn de lessen opgeschort tot het einde van de Paasvakantie.
Ik testte vandaag Google classroom en google hangouts uit. Dat stelt ons in de mogelijkheid om elkaar eens te zien via videochat!!!
In een later stadium, als de maatregelen verlengd worden kunnen wij daar lesmateriaal delen, videochats  doen, online uitleg geven, online voorlezen,…
Graag wil ik dit eens uitproberen via een videochat.
Eens iedereen wat vertrouwd is met deze ‘google classroom’ kunnen we dit later ook voor de andere doeleinden gebruiken.
Graag zou ik vrijdag 3/4 om 14u30 eens testen. Lukt het nog niet of past het tijdstip niet, geen probleem. Ik voorzie binnenkort nog eens een moment.

Wat is hiervoor nodig?

Ga dan naar google classroom en meld je aan met je google account.
(Heb je geen google account, dan kan je er een aanmaken onderaan door te klikken op “account aanmaken” – kan ook op naam van het kind, dan hebben ze ook een mailadres, 2 vliegen in 1 klap)
Klik rechtsboven op de “ + en klik op “deelnemen aan lesgroep”.
Geef dan deze code in: deze vind je in de mail die ik stuurde
Nu ben je in de classroom van L3b
Klik dan op de link (hangouts.google) die klaarstaat voor de videochat!
Nu ben je klaar om deel te nemen aan de videochat 😊
,
PS Probeer al eens uit op voorhand. Meld je best wat vroeger aan dan 14u30.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten