dinsdag 31 maart 2020

Online met Google classroom


Beste ouder(s)

Voorlopig zijn de lessen opgeschort tot einde Paasvakantie. 
Er is mogelijkheid tot verlenging …
Ik testte de afgelopen dagen Google classroom en google hangouts uit. 
Dat stelt mij in de mogelijkheid om lesmateriaal te delen, videochats te doen, online uitleg geven, online voorlezen,…
Graag wil ik dit eens uitproberen via een videochat
Zo kunnen de kinderen elkaar en de juf eens ontmoeten.
Eens de kinderen ,en jullie, wat vertrouwd zijn met google classroom kunnen we, indien nodig, een stapje verder gaan.
Graag zou ik morgen ( woe 1 april, GEEN aprilgrap) om 11u al eens uitproberen. 
Lukt het je nog niet, geen probleem. Ik voorzie binnenkort nog eens een moment.

Wat is hiervoor nodig?
Ga naar google classroom en meld je aan met je google account.
Heb je geen google account, dan kan je er een maken onderaan door te klikken op “account aanmaken”.
Klik rechtsboven op  + en klik op “deelnemen aan lesgroep”.
Delen in Google Classroom : Extensie - App of software - KlasCementGeef dan de code in: de code vind je in de klasmail
Nu ben je in de classroom van L3
Klik dan op de link die klaarstaat voor de videochat!
Nu ben je klaar om deel te nemen aan de videochat 😊
,
PS Probeer al eens uit op voorhand. Meld je best wat vroeger aan dan 11u.

Tot morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten